dimarts, 18 d’octubre del 2016

La pintura de Ben Shahn (1889 - 1969)

Unemployment, anys 30
The Tax Evasives, anys 30
 Scotts Run, West Virginia, 1930
Sèrie The Passion of Sacco and Vanzetti, 1931-1932
Série The Passion of Sacco and Vanzetti, 1931-1932
 Parade for Repeal, 1933
Hamilton Fish Park, 1940
Portrait of myself when young, 1943
 Peter and the Wolf, 1943
Alienation, 1943
Liberation, 1945
 Father and Child, 1947
Spring, 1947
Composition for Clarinets and Tin Horn, 1951
The Phoenix, 1952
Third Allegory, 1955
 After Titian, 1959
Fotografies del mural fet de mosaic de vidre on Shahn recreà algunes de les seves pintures de la sèrie "The Passion of Sacco & Vanzetti". Mur de Huntington Beard Crouse Hall, Universitat de Syracuse (NY), 1967






4 comentaris:

  1. Sense paraules, Sícoris. Les escenes urbanes, sobretot, em transporten.

    ResponElimina
  2. Els retrats i les al·legòriques també estan molt bé. Contrasten molt entre sí, amb un afany realista els primers i un d'oníric les segones. Perquè els rostres en les escenes de carrer són retrats, no pas en les altres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho havia pensat, Peletero, i crec que tens raó. Els rostres de les pintures que anomenes al·legòriques no fan la funció d'un retrat a l'ús (sigui més o menys figuratiu o abstracte). Són una altra cosa.

      Elimina