dissabte, 14 de març del 2015
Els gravats de la sèrie Hintergrund, de George Grosz
Grosz, amb el seu estil expressionista, va ser un dels pintors més crítics a l'hora de satiritzar la societat alemanya. El 1928 va realitzar una sèrie de disset gravats titulats Hintergrund (rerefons). Els gravats formaven part de l'escenografia d'El bon soldat Švejk, l'adaptació teatral que Erwin Piscator va fer de la novel·la antibel·licista del txec Jaroslav Hašek (1922), estrenada a Berlín l'any 1928.
Etiquetes de comentaris:
1928,
Art,
Erwin Piscator,
escenografia,
George Grosz,
Gravats,
Jaroslav Hašek. El bon soldat Švejk,
Sèrie Hintergrund
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
En George Grosz és un dels meus preferits. Dur i alhora caricaturesc.
ResponEliminaÉs el que més m'agrada d'ell, la barreja entre duresa i sarcasme.
EliminaGrans George Grosz i Jaroslav Hašek. Weimar i Praga abans de la IIGM, dos móns també desapareguts a mans de la barbàrie.
ResponEliminaHo has expressat tan bé que no cal afegir res més.
EliminaQuina gran sèrie. Art degenerat en deien els nazis... !!??!! Tan real com la bestialitat de la barbàrie que van crear. Una classe d'història pura i dura la de Grosz. Molts en podrien aprendre, a dia d'avui encara, malauradament.
ResponEliminaDoncs sí, Toronto, "art degenerat"... Tan "degenerat" que, per desgràcia, el seu missatge continua vigent.
Elimina