dissabte, 14 de març de 2015

Els gravats de la sèrie Hintergrund, de George Grosz

Grosz, amb el seu estil expressionista, va ser un dels pintors més crítics a l'hora de satiritzar la societat alemanya. El 1928 va realitzar una sèrie de disset gravats titulats Hintergrund (rerefons). Els gravats formaven part de l'escenografia d'El bon soldat Švejk, l'adaptació teatral que Erwin Piscator va fer de la novel·la antibel·licista del txec Jaroslav Hašek (1922), estrenada a Berlín l'any 1928.


6 comentaris:

  1. En George Grosz és un dels meus preferits. Dur i alhora caricaturesc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És el que més m'agrada d'ell, la barreja entre duresa i sarcasme.

      Elimina
  2. Grans George Grosz i Jaroslav Hašek. Weimar i Praga abans de la IIGM, dos móns també desapareguts a mans de la barbàrie.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho has expressat tan bé que no cal afegir res més.

      Elimina
  3. Quina gran sèrie. Art degenerat en deien els nazis... !!??!! Tan real com la bestialitat de la barbàrie que van crear. Una classe d'història pura i dura la de Grosz. Molts en podrien aprendre, a dia d'avui encara, malauradament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, Toronto, "art degenerat"... Tan "degenerat" que, per desgràcia, el seu missatge continua vigent.

      Elimina